Metropolitalne wiadomości

aktualności

Jak korzystać z Mevo 2.0? Tu znajdują się wszystkie odpowiedzi

System Roweru Metropolitalnego MEVO 2.0 - zestaw najczęściej poruszanych zagadnień. Od wypożyczenia do zaparkowania.


Pytania techniczne:

Rejestracja w systemie:
Żeby zacząć korzystać z naszej aplikacji Mevo-rower metropolitalny, musisz najpierw pobrać ją na swoje urządzenie. Jeśli używasz telefonu z systemem Android, znajdziesz aplikację w Google Play Store. Jeżeli posiadasz urządzenie Apple, tzn. iPhone lub iPad, możesz ją pobrać z App Store. Po zainstalowaniu aplikacji, otwórz ją i uzupełnij swoje dane takie jak imię, nazwisko, adres e-mail i hasło. Kiedy już uzupełnisz wszystkie dane, możesz potwierdzić rejestrację. Podczas rejestracji musisz również zaakceptować regulamin korzystania z usługi. Możesz również zarejestrować się przez stronę www.rowermevo.pl. Tam też znajdziesz formularz rejestracyjny, który musisz wypełnić swoimi danymi. Rejestracja jest prosta i zajmie tylko kilka minut. Powodzenia i miłego korzystania z aplikacji Mevo-rower metropolitalny!

Podpięcie karty płatniczej:
Aby zakończyć proces rejestracji i korzystać z systemu, musisz podać informacje o swojej karcie płatniczej. Podpięta karta płatnicza pomoże weryfikować Twoje dane jako użytkownika.

Opłata rejestracyjna:
Opłata rejestracyjna jest obowiązkowa i bezzwrotna. Wynosi ona 10 zł. Jeśli chcesz korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu musisz mieć przynajmniej 10 złotych. Wirtualny portfel można zasilić przelewem lub za pomocą BLIK-a. Te pieniądze są zabezpieczeniem, gdy zostawisz rower poza stacją postoju lub przekroczysz czas, przysługujący w ramach wybranej taryfy. Za pomocą wirtualnego portfela nie możesz kupić abonamentu.

Dostępne abonamenty do wyboru

Taryfa 48h kosztuje 59 zł.
Pozwala ona na jazdę rowerem klasycznym przez 480 minut lub rowerem ze wspomaganiem elektrycznym przez 240 minut. Po przekroczeniu tego czasu, będziesz płacić za każdą minutę: 0,20 zł za jazdę rowerem klasycznym i 0,40 zł za podróż rowerem elektrycznym.

Abonament miesięczny to koszt 29,99 zł, a abonament roczny to 259 zł.
W przypadku tych abonamentów, możesz korzystać z roweru klasycznego przez 120 minut dziennie lub z roweru ze wspomaganiem elektrycznym przez 60 minut dziennie. Po przekroczeniu tego czasu, będziesz płacić za każdą minutę: 0,10 zł za jazdę rowerem klasycznym i 0,20 zł za podróż rowerem elektrycznym.

Taryfa minutowa, tzw. pay as you go
Pozwala na nielimitowany czas jazdy w cenie 0,15 zł za minutę dla roweru klasycznego i 0,30 zł za minutę dla roweru ze wspomaganiem elektrycznym. Jednak wypożyczenie trwające powyżej 12 godzin zostanie zakończone, a ty będziesz musiał zapłacić opłatę za przetrzymywanie roweru.

Czy mogę korzystać z MEVO jeśli nie posiadam smartfona?
Rowery Mevo można również wypożyczyć za pomocą karty bezstykowej. Wcześniej, za pośrednictwem strony rowermevo.pl, należy ją sparować z kontem użytkownika.

Tak, jeśli nie masz smartfona, nadal możesz korzystać z rowerów Mevo. Możesz wypożyczyć je, używając karty bezstykowej. Musisz tylko sparować kartę z twoim kontem użytkownika na stronie rowermevo.pl przed wypożyczeniem.

Jak sparować kartę bezstykową z kontem użytkownika?
Zarejestruj się lub zaloguj na swoje konto na stronie rowermevo.pl. W zakładce “mój profil” znajdziesz opcję "dodawanie karty RFID". Warto zaznaczyć, że podczas tego procesu musisz być obok roweru Mevo. Następnie na stronie wpisz kod QR, który znajduje się na rowerze. W ciągu 30 sekund, przyłóż kartę na odpowiednie miejsce - jeśli korzystasz z roweru ze wspomaganiem elektrycznym, to przyłóż ją do ekranu z napisem "NFC", a jeśli jest to rower klasycznego, to przyłóż ją do kodu QR, który znajduje się pod siodełkiem z tyłu roweru. Możesz skorzystać z różnych rodzajów kart, takich jak karta biblioteczna, karta mieszkańca, karta miejska czy karta do banku.

W jaki sposób są przeliczane wykorzystane minuty przez aplikację?
Aplikacja mobilna przelicza minuty wykorzystane w ramach abonamentu w zależności od roweru z jakiego korzystamy. 1 minuta jazdy “klasykiem” - to 1 minuta mniej z puli dostępnego czasu. 1 minuta korzystania z “elektryka” - to 2 minuty mniej w puli.

Na przykład, jeśli przez jeden dzień jeździmy rowerem ze wspomaganiem elektrycznym przez 60 minut, to suma minut, które zostaną odebrane z naszej puli, wyniesie 120. Jeżeli skończą nam się dostępne minuty w ramach naszego abonamentu (czy to miesięcznego, czy rocznego), to będziemy musieli płacić za każdą kolejną minutę korzystania z rowerów.

Rezerwacja roweru
Teraz możesz zarezerwować rower na 10 minut. Gdy minie ten czas, rower wraca do systemu i może być wypożyczony przez innych. W przyszłości będzie można zarezerwować rower 4 razy dziennie, z przerwą co najmniej 30 minut między rezerwacjami.

Zobacz: https://tinyurl.com/CoWartoWiedziecOMEVO

Dlaczego nie mogę zarezerwować roweru?
Nie można zarezerwować roweru, jeśli ktoś inny go już zarezerwował albo rower jest niedostępny do wypożyczenia. W przyszłości będzie można zarezerwować rower 4 razy dziennie, z przerwą co najmniej 30 minut między rezerwacjami. Jeśli masz problem z rezerwacją, zadzwoń do Centrum Obsługi Klienta pod numer telefonu 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie od 7 do 21.

Jak wypożyczyć rower?
Włącz aplikację i zezwól jej na dostęp do aparatu i lokalizacji. Wybierz opcję "zeskanuj kod QR" i przeskanuj kod znajdujący się na rowerze. W rowerze klasycznym blokada zwolni się automatycznie. W rowerze ze wspomaganiem elektrycznym, włóż kabel blokady w górną część tylnego błotnika. Upewnij się, że blokada jest dobrze wsunięta. Możesz także wypożyczyć rowery za pomocą karty bezstykowej, wystarczy ją przyłożyć w odpowiednie miejsce.

Zobacz: https://tinyurl.com/WypozyczenieMEVO

Blokada w rowerze nie została zwolniona.
Po zeskanowaniu kodu QR blokada kablowa w “elektryku” i “klasyku” powinna zostać automatycznie odblokowana. Jeśli masz stabilne połączenie z internetem, a mimo to blokada nie została zwolniona, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem +48 587391123  lub napisz do nas na czacie/wyślij e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Opcja postoju w trakcie jazdy
Zaparkuj rower w bezpiecznym miejscu i w aplikacji wybierz opcję "zrób postój". Pamiętaj, że aby skorzystać z tej opcji musisz mieć wykupiony abonament. Gdy wybierzesz opcję postoju, czas korzystania z roweru upływa tak samo, jak w trakcie jazdy na nim.

Jak zakończyć przejazd?
Zaparkuj rower w dozwolonej strefie. Następnie w rowerze klasycznym przeciągnij blokadę, która znajduje się na tylnym kole. Jeśli korzystasz z roweru elektrycznego, załóż blokadę na tylnym kole -  włóż kabel blokady w boczną część tylnego błotnika. Sprawdź w aplikacji, czy rower został zwrócony poprawnie.

Zobacz:
https://tinyurl.com/RowerKlasyczny
https://tinyurl.com/RowerZeWspomaganiem

Co zrobić, gdy blokada roweru nie działa poprawnie?
Jeśli w zwykłym rowerze nie działa blokada nad tylnym kołem, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta przez e-mail: kontakt@rowermevo.pl lub za pomocą aplikacji mobilnej.

W przypadku rowerów ze wspomaganiem elektrycznym upewnij się, czy szprycha nie blokuje koła. Jeżeli tak się dzieje, wyjmij blokadę, delikatnie porusz kołem roweru i włóż blokadę z powrotem. Blokada jest całkowicie wciśnięta czy można ją ponownie wyjąć? Zamknij aplikację mobilną, a następnie wsuń kabel blokady do górnej części tylnego błotnika (tak, jak do jazdy). Poczekaj 30 sekund. Ruszaj przednim kołem roweru tak, aby prędkość na liczniku wynosiła więcej niż 4 km/h. Spróbuj ponownie zablokować rower. Jeśli nie udało się zakończyć jazdy, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 587391123.

Zobacz: https://tinyurl.com/RowerZeWspomaganiem

Gdzie mogę zgłosić się z napotkanymi trudnościami?
Jeśli masz trudności z wypożyczeniem lub zwrotem roweru, zgłoś to do Centrum Obsługi Klienta. Możesz zadzwonić pod numer +48 587391123. Jeśli zobaczysz zniszczony rower, możesz zgłosić to przez czat w aplikacji Mevo. Jeśli masz problemy z aplikacją lub stroną internetową, mimo że masz dobrze działające połączenie internetowe, skontaktuj się z naszym Operatorem telefonicznie lub napisz e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Zobacz: https://tinyurl.com/CoWartoWiedziecOMEVO

Gdzie mogę zaparkować rower?
Rower możesz zaparkować w strefie funkcjonowania systemu Mevo. Jeżeli zostawisz rower poza stacją (albo jej obrębem), będziesz musiał zapłacić dodatkowe 10 złotych. Dodatkowa opłata (od 100 do 1400 zł) zostanie też naliczona w sytuacji, gdy zostawisz rower poza obszarem, w którym działa system Mevo lub w strefie niedozwolonej.

Czy rowery należy parkować wyłącznie na stacjach?
Nie ma takiej konieczności. Rekomendujemy jednak pozostawiania jednośladów na stacjach postoju Mevo. Jeśli zostawisz rower gdzieś indziej, będziesz musiał zapłacić dodatkowe 10 zł.

Gdzie nie mogę pozostawić roweru?
Nie zostawiaj roweru poza obszarem, gdzie działa system Mevo. Przed zakończeniem podróży,w aplikacji pojawi się ostrzeżenie o znajdowaniu się poza strefą Mevo. Nie parkuj roweru na plażach, prywatnych posesjach ani w miejscach oznaczonych jako zabronione - np. przez znaki w przestrzeni publicznej.

Opłaty za pozostawienie roweru poza obszarem działania systemu:
Opłata za pozostawienie roweru poza stacją - 10 zł.

Pozostawienie roweru w strefie niedozwolonej, tj. posesji zamkniętej czy miejsca bez możliwości dostępu serwisu:

  • do 10 km (od najbliższej Stacji Postoju) 450 zł;
  • do 50 km (od najbliższej Stacji Postoju) 650 zł;
  • do 100 km (od najbliższej Stacji Postoju) 900 zł;
  • powyżej 100 km (od najbliższej Stacji Postoju) 1 400 zł.

Pozostawianie rowerów poza obszarem funkcjonowania systemu:

  • w odległości do 10 km od najbliższej stacji postoju, kara to 100 zł;
  • do 50 km to 250 zł;
  • do 100 km 500 zł;
  • powyżej 100 km to 1000 zł.

Przewożenie roweru różnymi środkami transportu (pociągiem, tramwajem, autobusem, samochodem) - 50 zł.

Jazda rowerem po plaży - 80 zł.

Kary są pobierane z karty podpiętej do systemu. Jeśli na koncie nie ma wystarczających środków to konto zostanie zablokowane. W rezultacie, nie będzie można korzystać z systemu aż do momentu opłacenia należności.

Kwestie dodatkowe:

Czy na stacji obowiązują limity miejsc parkingowych i naliczy mi opłatę za pozostawienie roweru na przepełnionej stacji?
Na stacjach postoju MEVO nie ma limitu miejsc parkingowych. Jeśli dojdzie do sytuacji, że wszystkie miejsca na stojakach są zajęte, opłata nie zostanie naliczona. Jeśli jednak tak się stanie, należy skontaktować się z Operatorem poprzez czat, e-mail: kontakt@rowermevo.pl lub telefonicznie: +48 587391123. Infolinia jest dostępna codziennie od godziny 7 do 21.

Jak i gdzie złożyć reklamację?
Skontaktuj się z działem Obsługi Klienta pod adresem kontakt@rowermevo.pl. W treści wiadomości napisz swoje imię, nazwisko, numer telefonu, aktualny adres e-mail, powód reklamacji i czego oczekujesz w związku z reklamacją. Operator odpowie na twoją reklamację w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania na adres e-mail, który podałeś.

Dlaczego rower zwalnia powyżej 25km/h nawet jadąc z górki, a wspomaganie przestaje być odczuwalne?
Wspomaganie elektryczne wspomaga rower do prędkości 25km/h. Jest to regulowane obowiązującymi przepisami prawa. Gdy użytkownik przekracza tę prędkość, wspomaganie jest odcinane.

Gdzie mogę zgłosić niepoprawne zaparkowanie rowerów?
Jeśli zauważysz, że ktoś źle zaparkował rower, możesz to zgłosić do Centrum Obsługi Klienta przez czat, wysyłając e-mail na adres: kontakt@rowermevo.pl. Możesz też zadzwonić pod numer: +48 587391123. Infolinia jest czynna codziennie od godziny 7 do 21.

Co się stanie w sytuacji, jak będzie brak sygnału GPS w rowerze?
Takie zdarzenia trzeba niezwłocznie zgłosić do Centrum Obsługi Klienta, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Brak sygnału GPS uniemożliwi zdanie roweru na stacji. Możliwa jest także sytuacja, w której “elektryk”  wyłączy w takiej sytuacji wspomaganie i jazda nim będzie utrudniona.

Co należy zrobić, gdy widzę kogoś, kto niewłaściwe użytkuje rower, np. przewozi drugą osobę na koszyku?
Jeśli zauważysz, że ktoś używa rower w niewłaściwy sposób, zgłoś to do Centrum Obsługi Klienta. Najlepiej zrobić to wysyłając na adres: kontakt@rowermevo.pl zdjęcie i numer roweru oraz godzinę, o której doszło do incydentu.

Bateria w rowerze ze wspomaganiem elektrycznym rozładowała się. Co w takiej sytuacji?
Możesz dojechać rowerem do najbliższej stacji, a następnie zakończyć przejazd. Jeśli nie masz czasu dojechać do najbliższej stacji, możesz zostawić rower tam, gdzie jesteś. Upewnij się, że rower znajduje się w bezpiecznym miejscu i nie utrudnia ruchu. Pamiętaj jednak, że pozostawienie roweru poza stacją postoju wiąże się z naliczeniem opłaty dodatkowej w wysokości 10 zł.

Jaka jest maksymalna waga użytkownika roweru?
Z roweru może korzystać osoba, która waży mniej niż 120 kg. Dodatkowo w koszyku można przewozić bagaż, który waży nie więcej niż 10 kg. Maksymalne obciążenie roweru to 130 kg.

Jaki jest minimalny wiek użytkownika roweru Mevo?
Aby skorzystać z roweru Mevo, musisz mieć przynajmniej 14 lat. Jeśli jesteś niepełnoletni, Twój opiekun prawny może zdecydować się na opłacenie korzystania z serwisu za Ciebie, podpinając swoją kartę płatniczą do Twojego konta. Jednak opiekun będzie odpowiedzialny za wszelkie szkody, jakie możesz wyrządzić podczas korzystania z roweru. Przed podpisaniem umowy, opiekun prawny musi przesłać na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl zdjęcie Twojej aktualnej karty rowerowej. Dodatkowo, opiekun musi wysłać Operatorowi zgodę na korzystanie przez Ciebie z Usługi. Może skorzystać ze wzoru zgody, który jest częścią Regulaminu (Załącznik II), albo samodzielnie przygotować oświadczenie, pod warunkiem, że zawiera wszystkie informacje, jakie są ujęte we wzorze.

Czy w ofercie Mevo są rowery dla młodszych użytkowników poniżej 14 roku życia?
Nie, z rowerów Mevo mogą korzystać tylko osoby powyżej 14 lat.

Czy mogę przymocować do roweru dodatkowy fotelik dla dziecka lub inne elementy?
Niestety, nie możesz przymocować żadnych dodatkowych elementów do roweru.

Czy mogę wypożyczyć więcej niż jeden rower?
Nie, możliwe jest wynajęcie tylko jednego roweru dla jednego konta.

Ile rowerów będzie do dyspozycji mieszkańców?
Każdego roku, pełna flota ponad 4000 rowerów będzie dostępna od 1 marca do 30 listopada. Od grudnia do końca lutego, zgodnie z zapisami umowy, zostanie zmniejszona o połowę.

  • GIWK